Israel Regardie
« Η μεσαία στήλη»
Επιλεγμένα αποσπάσματα
Σε ορισμένες σχολές Μαγείας, στις οποίες οι τελετές μύησης τελούνταν από Μύστες που γνώριζαν τέλεια από πολύ παλιά τη χρησιμοποιούμενη τεχνική, η μύηση αναπαριστούσε το θάνατο του ανώτερου Εαυτού και την αναγέννησή του μέσω ενός τεχνικού συστήματος Μαγείας και Διαλογισμού. Έτσι ο ανώτερος Εαυτός συμβολιζόταν στις μεγαλύτερες θρησκείες με μια ιερή μορφή -έναν άνθρωπο που σχεδόν πάντα παρουσίαζαν ως τον Υιό του Θεού. Η ουσία των ηθικών διδαγμάτων αυτών των συστημάτων είναι η ανάπτυξη του Υιού μέσα μας. "Εκτός εάν ο Χριστός είναι γεννημένος μέσα σου..." "Κοίταξε μέσα, εσύ είσαι ο Βούδας"...
Στο σύστημα που εισηγήθηκε ο Δρ. Κ.Γκ.Γιούνγκ, συναντάμε και πάλι την ιδέα της λίμπιντο. Μόνο που εδώ δεν ορίζεται ως σεξουαλικότητα, αλλά έχει μια πλατύτερη φιλοσοφική σημασία, ως προς το ολικό ποσό της ψυχικής ενέργειας και ζωτικότητας που εκφράζεται σαν ένστικτο, επιθυμία και λειτουργία. Οι ικανότητες του νου περιγράφονται σύμφωνα με ένα τετραπλό πρότυπο, που λειτουργεί με θετικό ή με αρνητικό τρόπο. Πρόκειται για το συναίσθημα, τη σκέψη, την αίσθηση, και τις διαισθητικές λειτουργίες της ψυχής όπου η καθεμία είναι επιδεικτική μιας παθητικής ή μιας ενεργητικής ανταπόκρισης και εξαρτάται από το εάν το άτομο είναι εσωστρεφές ή εξωστρεφές. Το ίδιο το Ασυνείδητο θεωρείται πως έχει διπλή όψη. Το ένα τμήμα του έχει προσωπικό και ατομικό χαρακτήρα, ενώ το άλλο αποτελεί ένα μικρό μέρος εκείνου του τεράστιου ρεύματος δύναμης, αρχετύπων και εικόνων, το οποίο ονομάζεται Συλλογικό Ασυνείδητο. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο και ενιαίο υπόστρωμα, που είναι κοινό για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Μπορεί να θεωρηθεί ως το ιστορικό φόντο, μέσα από το οποίο όλες οι ψυχές και οι συνειδήσεις διάβηκαν και αναπτύχθηκαν. Αποτελεί την αρχέγονη βάση από όπου προήλθε η ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία κάθε φυλής, λαού και πολιτισμού. Είναι αυτό που οι αλχημιστές αποκαλούν Ανιμα Μούντι...
Μια μαθήτρια του Γιούνγκ, η Τζόαν Κόρι (Joan Corrie) συγγραφέας του έργου «Το Αλφάβητο της ψυχολογίας του Γιούνγκ», λέει τα ακόλουθα:
"Η άνιμα έχει επαφή με τα αντικείμενα της εσώτερης πραγματικότητας -τις εικόνες του συλλογικού ασυνείδητου- όπως η περσόνα συνδέεται με τα αντικείμενα της εξωτερικής πραγματικότητας. Η άνιμα είναι μια αρχετυπική μορφή, που θα μπορούσε σχεδόν να περιγραφεί ως το καταστάλαγμα των μακροχρόνιων εντυπώσεων του άνδρα περί γυναίκας -όχι οι συνειδητές εκλογικευμένες ιδέες του, αλλά το ασυνείδητα κληρονομημένο καλούπι, του οποίου εκείνη αποτελεί τη μήτρα"...
...Ανέκαθεν υπήρξε ένα αξίωμα του μαγικού συστήματος που αναφέρει πως όταν μια οντότητα σε φυσικό επίπεδο είναι ενεργητική, τότε σε πνευματικό επίπεδο είναι παθητική και το αντίστροφο. Σε πολλές απόκρυφες εργασίες συναντάμε την εξής δήλωση: "Άντρας ονομάζεται το θετικό μέλος των δύο φύλων. Στην πραγματικότητα μόνο το φυσικό του σώμα είναι θετικό. Το αιθερικό του σώμα είναι καθαρά αρνητικό...Από την άλλη, ενώ συνήθως υποτίθεται ότι από τα δύο φύλα το θηλυκό είναι το αρνητικό, στην πραγματικότητα το φυσικό του σώμα είναι αρνητικό, γιατί το αιθερικό του είναι ενεργητικό, αποτελώντας τον πραγματικό δημιουργικό πόλο των δύο φύλων". Εύκολα μπορεί να αναγνωριστεί ότι κάθε άτομο είναι ερμαφρόδιτο από ψυχολογική άποψη...
"Σε μια τέτοια περίπτωση", παρατηρεί ο Γιούνγκ στο «Δύο Δοκίμια στην Αναλυτική Ψυχολογία», το "Ασυνείδητό μας παρέχει αυτή την προώθηση και βοήθεια, την οποία η όμορφη Φύση είναι πάντα έτοιμη να προσφέρει άφθονα στον άνθρωπο. Το Ασυνείδητο κλείνει μέσα του την εν δυνάμει σοφία που είναι εντελώς απρόσιτη για τη συνείδηση...δημιουργεί και αυτό μελλοντικούς συνδυασμούς όπως και η συνείδησή μας, μόνο που είναι πολύ ανώτεροι των συνδυασμών της συνείδησης, τόσο στον εξευγενισμό όσο και στο εύρος τους. Επομένως το Ασυνείδητο μπορεί να είναι ένας απαράμιλλος οδηγός για τον άνθρωπο".
Όταν εγκαθιδρυθεί μια τέτοια συνειδησιακή κατάσταση και καθετί που προηγούμενα ήταν ασυνείδητο μεταφερθεί στη σφαίρα της συνείδησης, τότε ολόκληρη η ζωή αλλάζει και εξελίσσεται, ενώ πριν αποτελούσε αντικείμενο φόβου και τρόμου. Σχεδόν κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του κάποιο αίσθημα κατωτερότητας και ανασφάλειας. Όλοι ψάχνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να υψωθούν πάνω από την κατωτερότητά τους και να ανακαλύψουν κάποιο ασφαλές στήριγμα που να μπορούν να καταφύγουν. Μόνο όταν φτάσουμε στην αντίληψη της "αγνής ουσίας του νου" είναι δυνατό να εξαφανιστεί στη πράξη το αίσθημα κατωτερότητας και να αποκατασταθεί το αίσθημα της ασφάλειας. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τη ζωή και τους συνανθρώπους μας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου